כמה עולה לטוס אחרי הרשיון

על מנת שרשיון הטיס יישאר בתוקף, המינימום הנדרש, ברמה החוקית, הוא לטוס 10 שעות בשנתיים. זה אומר לפחות 25 דקות בממוצע בחודש בחודש. לדעתי זה מעט מידי, ואני תמיד מציע לחניכים לשעבר שלי להגדיל את הנפח והאיכות של הטיסות ללא עלות כספית משמעותית, כפי שאסביר מייד, לרמה טובה יותר.

במהלך קורס טיס, אני דואג להפגיש בין חניכים שלי שנמצאים בשלבים מקבילים או דומים ואשר יש לי סיבה לחשוב שיוכל להיות ביניהם גם חיבור טוב ברמה האישית. גם ללא עזרתי, תפגשו טייסים אחרים, הנמצאים כמותכם בשלבים שונים של קורס טיס. לאחר סיום הקורס, תוכלו לטוס עם מי מהטייסים האחרים שפגשתם, בזוגות. לטיסה של טייסים ביחד, יש יתרון עצום לא רק בהיבט הכספי, אלא גם בצד המקצועי והבטיחותי. נניח לרגע שהתקציב שלכם מאפשר לכם לטוס חצי שעה בחודש. אם תצטרפו לטייס-חבר, תוכלו לטוס פעמיים בחודש, כשפעם אחת אתם מטיסים את המטוס והטייס החבר לצידכם ובפעם האחרת, הטייס-החבר יטיס את המטוס. אפשר ללמוד הרבה מאוד מתוך צפייה בטייס אחר, ונוכחות של טייס נוסף בקוקפיט, יכולה להגביר את רמת הבטיחות בטיסה. יש עוד זוג עיניים שצופה ומשגיח. יותר מכך, אני מכיר טייסים שנפגשים פעם בשבוע, כאשר בכל שבוע כל אחד מהם טס כרבע שעה, ומבצע לפחות המראה ונחיתה אחת ושניהם ביחד משלמים עבור חצי שעת טיסה לבית הספר עבור השכרת המטוס. עלות של כספית של רבע שעה טיסה לשבוע היא זניחה.  מדובר לכל היותר ב-200-250 ש"ח לשבוע [הבסיס לחישוב: לפי מחיר לשעת מטוס של 800-1,000 ש"ח לשעה]. לשם השוואה: עלות של עשון סגריות בחודש היא בערך 900 ש"ח לחודש (30  ש"ח לחפיסה כפול 30 חפיסות בחודש).  אם תטוסו חצי שעה בחודש זה יעלה לכם פחות, ותהיו יותר בריאים.

דבר נוסף שניתן לבצע כדי לשמור על רמת טיסה טובה: שימוש בסימולטור ביתי, כדי לתרגל נהלי טיסה ואיתור תקלות. לא מדובר על "משחק" אלא על תרגול מקצועי אשר משמר את הערכים שנלמדו בקורס טיס. שימור ערכים אלה יעזור לכם להמשיך להיות טייסים בטוחים ומקצועיים כפי שהייתם ביום שבו קיבלתם רישיון טיס ואף להשתפר ולרכוש מיומנויות נוספות. גם כאן, אני נוהג להדריך חניכים שסיימו קורס טיס בהדרכתי, איך לנצל באופן מיטבי משאב זה, שאין לו שום עלות כספית.

בנוסף אני משתדל לעזור לחניכים לשעבר לשקול את האופציה, להצטרף לשותפות בחלקים זעירים בבעלות על מטוס או להצטרף ל"מועדון", באופן שמוזיל את עלות הטיסה באופן משמעותי, עד כדי 50% מהעלויות שציינתי.

 

 

אין בתוכן האתר כדי להוות יעוץ או בסיס להסתמכות כלשהי. על הגולש לבצע בדיקות עצמאיות באמצעים שיבחר לעצמו.