מה אפשר לעשות עם רשיון טיס פרטי

קבלת הרשיון פותחת בפני הטייס עולם חדש, שבו יש לטייס "זכויות" בישראל ובחו"ל – מעצם היותו טייס. ה"זכויות" נוגעות לשמושים שמותר לטייס לעשות ברשיון, ואותן אפרט  מייד בהמשך המאמר. אבל לפני כן, חשוב להדגיש שהטייס גם זוכה לאמון שיש לשמור עליו מפני ניצול לרעה. המשך קריאה…

טיסה בחו"ל עם רשיון ישראלי


במאמר זה אני סוקר את ההליכים להסבת רשיונות ישראליים לרשיונות בארה"ב וביתר מדינות העולם, עבור מי שלומד בישראל ומעונין לטוס עם מטוס זר במדינה זרה. חשוב להדגיש לפני הכל: טייס ישראלי יכול לטוס ללא צורך בשום הסבה ושום אשור נוסף, עם הרשיון הישראלי שלו בלבד, כל זמן שהוא טס על מטוס בעל רישום ישראלי.

המשך קריאה…

כמה עולה לטוס אחרי הרשיון

על מנת שרשיון הטיס יישאר בתוקף, המינימום הנדרש, ברמה החוקית, הוא לטוס 10 שעות בשנתיים. זה אומר לפחות 25 דקות בממוצע בחודש בחודש. לדעתי זה מעט מידי, ואני תמיד מציע לחניכים לשעבר שלי להגדיל את הנפח והאיכות של הטיסות ללא עלות כספית משמעותית, כפי שאסביר מייד, לרמה טובה יותר.

המשך קריאה…

מטוס בבעלות פרטית או בשותפות וחברות ב"מועדון" טייסים.

זה אולי יישמע מוזר, אבל מטוס קל בבעלות פרטית, זה לא דבר שעולה הרבה יותר ממכונית נוספת. לשם המחשה: עלות רכישה כוללת של מטוס, כולל הכל, יכולה להיות כל דבר בין 25,000 $ לבין אינסוף. רוב המטוסים מיד שניה שתוכלו לראות בארץ עולים סדרי גודל של 50,000$ – 80,000& בבעלות של 100% ללא שותפים. זו הסיבה שיש לא מעט מטוסים שהם בבעלות פרטית של אדם אחד.

אבל, לא כולנו יכולים להרשות לעצמנו להקציב 50,000$ לרכישת מטוס. לכן נוצרות שותפויות שונות ו"מועדונים" המוקמים כדי לפתור בעיה זו.

המשך קריאה…

מי האנשים שלומדים לטוס

מי האנשים שמעונינים ללמוד לטוס ולהיות טייסים פרטיים? שאלה מענינת. למעשה המכנה המשותף לטייסים הוא חלום והגשמתו. מדובר באוכלוסיה מפתיעה בגיוון העצום שבה. המשך קריאה…

הסבת רשיון זר לרשיון ישראלי

למעשה ישראל מכירה ברשיונות זרים "על הנייר" אך בפועל, הטייס בעל הרשיון הזר, נדרש לעבור את כל המבחנים מחדש, ויש לכך משמעויות כספיות ברורות.

המשך קריאה…