מידע הדרוש כדי לפתוח בקריירה של טייס מקצועי. היכן כדאי ללמוד, על איזה סוג מטוס, באיזה שדה, עם איזה מדריך

תעופה כמקצוע – איך מתחילים קריירה כטייס

מאמר זה כתוב בצורה קצת שונה מהרגיל. בחרתי להעלותו אותו בצורה של שאלות ותשובות לנקודות הרלבנטיות באופן ספציפי לאנשים המתעניינים בתעופה כמקצוע, ויש להם עניין להיות טייסים מקצועיים מתוך ראיית מקצוע הטייס כקריירה. כמובן שלא מדובר ביעוץ, והמאמר, כמו כל יתר תכני האתר, הוא בגדר מידע כללי וראשוני בלבד שאינו יכול לשמש בסיס להסתמכות לצורך קבלת החלטות.

המשך קריאה…

תחזוקת מטוסים ומכוני בדק

תחזוקת מטוסים בישראל יכולה להתבצע רק ב"מכון בדק מורשה". מכון בדק נדרש בעקרון הן לכח אדם העומד בקריטריונים מחמירים והן לציוד ומקום מתאים.

המשך קריאה…

הרשויות בתחום התעופה

הגופים העקריים שעימם בא טייס במגע, הם רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית. מבין השתיים, הרשות המשפיעה יותר על טייסים ועל חניכים במסגרת קורס טיס אזרחי, היא רשות התעופה האזרחית.  המשך קריאה…

באיזה שדה תעופה עדיף ללמוד לטוס

השדה המרכזי בישראל, ולמעשה השדה היחיד שהוא באופיו מיועד להדרכת טיסה בכל מובן אפשרי, הוא שדה הרצליה. עם זאת ישנה אפשרות ללמוד טיסה גם בשדה התעופה חיפה ואפילו במנחתים בבאר שבע ומגידו. ניתן לבצע השוואה בין האופציות במישור הכספי, ושם קל מאוד להבחין מה עדיף. 

המשך קריאה…

ססנה 152 מול ססנה 172

נכון לשעת כתיבת שורות אלה, המטוסים הנפוצים בישראל להדרכת טיסה הם המטוסים המצויינים של חברת ססנה, מהדגמים ססנה 152 וכן ססנה 172. המשך קריאה…

מטוס בהשוואה לאולטרלייט

יתכן ונתקלתם בהצעות לללימוד טיסה על אז"מ או "אולטרלייט" או כלי טייס מסוגים שונים, שאינם עונים להגדרה של "מטוס". גם אם בפרסומות או במאמרים שווקיים הם מוצגים כ"מטוס"…. כדאי לעשות קצת סדר ולהבין במה המדובר, לפני שאתם מחליטים לאיזה כוון לפנות. המשך קריאה…