כמה עולה הקורס

כדי לסכם את נושא העלויות, רכזתי את כל הנתונים בטבלה מסודרת, בתחתית מאמר זה. הטבלה כוללת את כל העלויות מכל סוג ומין שקשורות לקורס, ולא רק את הטיסה עצמה.

יש לשים לב שעלויות "שעות המנוע" שבטבלה, מושפעות ממחירי הדלק. המחירים שבאתר לא מעודכנים באופק שוטף, לכן לפני הקורס יש לבדוק שוב את המחיר העדכני. עם זאת, אני משתדל שלא ייווצרו פערים גדולים מדי, כך שהטבלה בהחלט יכולה לתת לכם סדרי גודל טובים לבדיקה ראשונית, גם כשהיא לא מעודכנת, ובדרך כלל הסטיות לא תהיינה יותר מ-5% מעלה או מטה מהממוצע בשוק. הטבלה בהחלט מספיק טובה כדי להחליט האם הקורס בכלל בתחום היכולת הכספית שלכם. הטבלה מבוססת על "שעות  טיסה". חשוב להבין את הפירוש של מונח זה. שעת טיסה" או "שעת מנוע" פירושו שעה מלאה בת 60 דקות שבמהלכה פועל מנוע המטוס. אתם לא צריכים לשלם עבור ההדרכה שמתבצעת על ידי המדריך המעשי, על הקרקע, בזמן שהמנוע לא עובד. בפועל, חלק מהשיעורים יכולים להיות חצי שעה באוויר ועוד חצי שעה תדריך וחצי שעה תחקיר. במקרה כזה, הואיל והמנוע פעל במשך חצי שעה בלבד, למרות שקבלתם הדרכה במשך שעה וחצי – התשלום מתייחס רק לזמן המנוע, כלומר רק לחצי שעה.

תאורטית ניתן להסתפק ב-40 שעות טיסה שהחוק דורש, אך זו לדעתי אפשרות שאין לקחת אותה בחשבון. הואיל וחלק מהאנשים זקוקים ליותר שעות טיסה מאחרים, הכנתי שתי טבלאות שונות המתייחסות למי שזקוק ל- 50 שעות (ואלה המצוינים בלבד – אל תבנו גם על זה!) ולמי שזקוק ל-60 שעות טיסה, וזה כבר קרוב יותר להיקף ההשקעה הריאלי שיידרש לכם. למרות שעל פי החוק מספיקים 40 שעות טיסה, לא הכנתי כלל טבלה כזאת, משום שיש מעט מאוד אנשים שמצליחים לסיים את הקורס ב-40 שעות טיסה. תכנון כספי של טייס-לעתיד, כמו כל תכנון של טייס, חייב להיות תמיד על הצד הזהיר. בכל מקרה, עדיף להיות "מופתעים לטובה" ולא חלילה להיפך. אם מישהו מדבר אתכם על קורס של 40 שעות כאילו מדובר בענין ריאלי ושגרתי  – היו חשדניים מאוד כלפי כל מה שהוא אומר לכם!

הערה: אני לא "מוכר" ולא "משווק" שום דבר: המחירים שאני מציין בטבלה כאן ובכלל באתר, הם ריכוז של מחירים ממוצעים (!) של "בתי הספר" המוכרים שירותים אלה. המחירים נעים מעלה מטה, בדרך כלל עם שינויים במחירי הדלק, והטבלה רק נותנת כוון כללי. אני מדריך טיסה ועוסק בצד המקצועי בלבד ולא עוסק בצד הכספי. הסיבה להבאת הנתונים הכספיים באתר היא אך ורק כדי שיהיה לגולש מושג כללי במה מדובר.

לעומת זאת בהיבט המקצועי, הקורס מתנהל כולו מולי והאחריות לקידום המקצועי של המעונין ללמוד לטוס, מוטלת על כתפיי. "בית הספר" הוא אך ורק גוף שמספק מטוס, שירותי תחזוקה, בטוחים וכיוב', אך אינו עוסק בהדרכה או לימוד. לפני תחילת הקורס אני מציג לחניך את היתרונות והחסרונות של בתי הספר והוא בוחר לו – לפי השיקולים האישיים וההתאמה האישית לצרכיו. בדרך כלל אני גם בודק יחד איתו גם את הצד הכספי העדכני במדוייק, בעבורו. הצד המקצועי מנוהל אך ורק על ידי המדריך. כמדריך מהמנוסים בישראל, אינני תלוי באף בית ספר.

 

אין בתוכן האתר כדי להוות יעוץ או בסיס להסתמכות כלשהי. על הגולש לבצע בדיקות עצמאיות באמצעים שיבחר לעצמו.