מד גובה.

skyscraper_1.jpg מד הגובה המותקן במטוסי ההדרכה, הוא מכשיר אנאלוגי, המודד את גובה המטוס, מעל פני הים. למעשה המכשיר מודד לחץ אטמוספרי, בהשוואה ללחץ האטמוספרי בגובה פני הים, וההשוואה מתורגמת לגובה.

המשך קריאה…

מד סל"ד.

carosel.jpg מחוון זה מראה את מהירות הסיבוב של המנוע (ובראשי תיבות: סל"ד), היינו כמה סבובים לדקה מבצע גל הארכובה של המנוע. במטוסי ההדרכה שבהם אנו מתאמנים ולומדים לטוס, היחס בין סבובי המנוע לסבובי הפרופלר הוא 1:1. כלומר סל"ד המנוע הוא גם סל"ד הפרופלר.

  המשך קריאה…

מד מהירות.

racecar.jpg זהו המחוון החשוב ביותר בלוח השעונים שלנו, כשאנו נמצאים בטיסה שבה יש תנאי ראות. המהירות היא נשמת אפו של המטוס: אנו זקוקים למהירות כדי ליצור עלוי על הכנפיים, ולכן יש לשמור על מהירות מינמלית של המטוס, בהתאם להוראות היצרן.

המשך קריאה…

טייס אוטומטי

robot.jpg "טייס אוטומטי" היא מערכת המבצעת היגוי של המטוס בהתאם להגדרות שקובע הטייס. מערכות "טייס אוטומטי" יכולות לפעול במספר מישורים:
א. שמירת גובה המטוס.
ב. שמירת כוון.
ג. שמירת שיעור הנמכה/טפוס קבוע.
ד. שמירת עזר נווט או אמצעי עזר להנמכה לקראת נחיתה.

המשך קריאה…