הדפסה נהלי קשר בסיסיים

tower החל מטיסה רביעית מצפים מהטייס לעתיד להתחיל להתנהל בקשר בהתאם לנהלי הקשר. בשלבים הראשונים הדיבור בקשר נעשה בסיוע המדריך תוך העברת האחריות לקשר לטייס החל מהטיסה השישית/שביעית. בהמשך המאמר מובאת דוגמא להתנהלות יום-יומית בקשר.

 

 

 

דו השיח הבא, מבוסס על התנעה, הסעה והמראה של מטוס מהרצליה, אשר גם חוזר לנחיתה בהרצליה. אות הקריאה של המטוס 4X- CSN. המטוס חונה ברחבת החניה E ("אקו").  רישום הדו-שיח נעשה על ידי אמיר אייל.

 

לפני התנעה

 

מטוס: הרצליה CSN שלום/בוקר טוב

פקח: CSN שלום/בוקר טוב/המשך

מטוס: CSN ב"אקו", מבקש להניע לאזור אימונים/להקפות/ליעד כלשהו (ראש פינה לדוגמא)

פקח: הנעה מאושרת, מסלול בשימוש 11/29 לחץ 2992 (או 29 2992), תודיע מוכן להסעה

מטוס: מסלול 11/29 לחץ 2992 CSN (אות קריאה בסוף כאשר מטוס מסיים את השיחה)

 

המטוס מונע, לפני הסעה

 

מטוס: CSN מוכן להסעה

פקח: רשאי להסיע 11/29 בשימוש

מטוס: מסיע ל 11/29 CSN

 

המטוס סיים בדיקות והשלים תדריך לפני המראה

 

מטוס: CSN מוכן לעזיבה (או "מוכן להתיישר" אם היעד הוא הקפות)

פקח: CSN רשאי להתיישר / תתיישר / תתיישר ותמתין / רשאי להתיישר ולהמריא בצרה 800

מטוס: מתיישר וממתין / מתיישר וממריא בצרה 800 / רשאי להמריא להקפות CSN

מטוס: בצרה 800 (לדווח כבר מעל הבית הראשון בבצרה)

פקח: אזור 8 5102

מטוס: נכנס לאזור 8 5102 CSN

 

בחזרה, מטוס חוזר מאזור אמונים, אחרי זיהוי בצרה, כשהמטוס עדיין בתוך האיזור:

מטוס: CSN מבקש לעזוב אזור 8 לנחיתה

פקח: דווח בצרה 1100 / המתן באזור

מטוס: בצרה 1100 / ממתין באזור CSN

מטוס: CSN בצרה 1100

פקח: CSN שמור 1100 לצלע עם הרוח של 11 / שמור 1100 לבסיס ימנית של 29

מטוס: שומר 1100 לצלע עם עם הרוח שמאלית של 11/שומר 11 לבסיס ימנית של 29

 

עם התקרבות לעם הרוח 11 / לבסיס 29:

 

מטוס: CSN עם הרוח של 11 / תחילת בסיס של 29 בגובה 1100

פקח: שמור את הגובה / הנמך לגובה 800 (מספר X ) / המשך לצלע מתה בגובה 1100

מטוס: שומר גובה / ממשיך 800 (מספר X ) / ממשיך לצלע מתה בגובה 1100 CSN

מטוס: CSN פונה לפיינל / בפיינל

פקח: CSN רשאי לנחות

מטוס: רשאי לנחות CSN

 

spacer.png, 0 kB