הדפסה טיסת היכרות

המטרה המרכזית של "טיסת היכרות" היא להעריך את היכולת של המתענין להשלים קורס טיס.

על המעוניין בכך יכול לבצע "טיסת היכרות" של כחצי שעה עם מדריך מוסמך. במהלך הטיסה ייבחנו כישוריו הבסיסיים של המעוניין/ת. בסיום הטיסה יקבלו המעוניינים סקירה מפורטת מאת מדריך הטיסה, שיעריך בפניו/ה את התאמתו. בענין זה אני ממליץ בפניכם לקרוא את הדברים שכתבתי במאמר "האם אני מתאים להיות טייס".

אם הגעתם למסקנה שאתם מעונינים לבדוק את האפשרות ללמוד לטוס, אני ממליץ שתקראו בעיון את כל המאמרים באתר זה העוסקים בשאלות הקשורות לכך.

אם החלטתם שזה אכן מענין אתכם,  התקשרו אליי לסלולרי 054-4456024 כדי לתאם טיסת היכרות.  הערה חשובה: אני מבצע טיסות היכרות אך ורק למעונינים ללמוד לטוס בקורס טיס אזרחי, ולא מבצע טיסות הפתעה או רומנטיקה למיניהן. הסיבה לכך אינה זלזול חלילה בטיסות אלה, אלא מתוך רצון להקדיש את כל זמני להדרכה מקצועית בלבד.

התהליך כולו נמשך כשעה וחצי, מרגע שאתם מגיעים לשדה ועד שתשוחררו על ידי המדריך לדרככם. טיסה זו מורכבת, כמו כל טיסה אחרת בקורס טיס אזרחי, משלושה חלקים:

א.      תדריך. חלק זה לוקח בין 20 דקות ל-50 דקות

ב.      הטסה על ידי החניך. חלק זה, מהתנעה ועד לכבוי המנוע, אורך כ-30 דקות.

ג.       תחקיר. חלק זה נמשך כ-10 עד 30 דקות.

במסגרת התדריך, יקבל המועמד לקורס טיס הסבר מקיף על הגאי המטוס, אופן ההפעלה שלהם, וכן הסבר הנוגע למכשירי ההטסה הרלבנטיים לטיסה זו. אין הסבר אחיד אחד לכולם. הבסיס כמובן זהה, אבל לכל מועמד לקורס אופי ויכולות שונים, ולכן מטבע הדברים, התדריך מותאם אישית לפי מה שאני חש, שומע ורואה באינטרקציה עם המועמד. כשהמועמד נוטה להתפזר – התדריך יהיה תוך מיקוד החניך לעיקר, וצמצום הסברי רקע כלליים. במקרה של מועמד הזקוק להסברי רקע כלליים כדי להבין את ההקשר, הוא יקבל אותם וכיוב'. למועמדים עם רקע טכני, יהיו פחות דגשים טכניים והזמן ינוצל לדגשים אחרים, ולהיפך. מה שחשוב הוא, שהתדריך משמש מטרה כפולה: אחת – להעביר למועמד את כל הידע הדרוש לו לשם בצוע מוצלח של המטלות בטיסת ההיכרות. השניה – לאפשר למדריך ללמוד כמה שיותר על המועמד, על מנת שהמשוב יהיה מדוייק יותר ונכון יותר.

בסיום התדריך, נכנס למטוס ונצא לטיסה, שכולה תבוצע על ידי הטייס-לעתיד, לפי הנחיותיי, ובפקוח צמוד שלי. על מנת שהטיסה תשקף את רמת הטייס-המועמד, ותאפשר השוואה נכונה ליכולת הממוצעת הכללית של מועמדים בכלל, אני משתמש בפרמטרים אוביקטיביים. עם השנים פתחתי סוג של מבחן מיון בסיסי, קל  להשוואה, שמאפשר לי לתת משוב מבוסס ואמין למתענינים בקורס טייס.

הטיסה כולה או כמעט כולה, על כל שלביה כמעט, מבוצעת כאשר הטייס-לעתיד, מטיס בעצמו את המטוס, לפי הוראות קוליות שלי, בקשר הפנים.

כל מטוסי ההדרכה מצויידים במערכות הגוי כפולות, באופן שבכל רגע נתון אני יכוללהשתלט על המטוס, אך הכוונה היא שהטייס-לעתיד יטיס את המטוס במהלך כל הטיסה, למעט חריגים.

בסיום הטיסה, יבוצע תחקיר קרקעי, של מהלך הטיסה. תבוצע ביקורת של כל מהלך שבוצע בטיסה, תינתן הזדמנות לשאול שאלות ולקבל הסברים מפורטים, ואמסור משוב מלא לגבי תפקודו של המתענין בלימוד טיסה.

העלות הכספית של טיסת היכרות, בכל בתי הספר בארץ, נעה סביב 550 ₪, במטוס מסוג ססנה 152.

הערה חשובה: אני באופן אישי מבצע טיסות היכרות רק עבור המתענינים בעצמם בקורס טייס או המעונינים לבדוק התאמתם לקורס טיס אזרחי או כאלה המעונינים לשקול אפשרות של לימוד טיסה בקורס כזה. אני לא מבצע "טיסות כיף" , לא "טיסות רומנטיקה" לא "טיסות חוויה" ולא טיסות כמתנות יום הולדת וכיוב'. בקיצור, אני לא מבצע שום טיסות לא מקצועיות במובן ההדרכתי. אין בכך משום הבעת זלזול חלילה במי שמבצעים טיסות כאלה, אלא העדפה אישית ומקצועית שלי, להקדיש את זמני להדרכה מקצועית בלבד.

spacer.png, 0 kB