הדפסה שינוי מהירות.

push_1.jpg בתרגיל זה נגדיל ונקטין את מהירות המטוס תוך שמירת כוון וגובה קבועים. לתרגיל מטרה כפולה: האחת הגברת השליטה במטוס, השניה – הכרת הגוי המטוס במהירויות נמוכות בהשוואה למהירויות גבוהות, והשלישית – הכרת הטכניקה של  טיסה איטית שיש בה צורך מעשי בעיקר עקב צפיפות תעבורה אווירית.


אופן בצוע התרגיל (לדוגמא: הקטנת מהירות ל-K60 והגדלתה למהירות שיוט).

 

הקטנת מהירות

 

1. הכרז על כוון וגובה לשמירה במהלך התרגיל ועל מהירות היעד. 
2. מנוע ל- 1500 סל"ד.
3. אף החזק למניעת נפילתו.
4. שלושה קיזוזים גסים לאחור.
5. וידוא מהירות בתוך הקשת הלבנה, והורדת דרגה אחת של מדפים, ל-10 מעלות.
6. K5 מעל המהירות המבוקשת, ובמקרה זה במהירות K65, מנוע ל- 1900 סל"ד, תוך הכנסת רגל ימין.
7. שמירת מצב על ידי תקונים הפוכים (הגה גובה שולט במהירות ומנוע שולט בגובה).
 
הערה: כאשר מקטינים מהירות למהירות של K60 יש להוריד שתי דרגות של מדפים במקום דרגה  אחת. לדוגמא: בתרגול של הקטנה למהירות K50, נוריד שתי דרגות מדפים ל-20 מעלות.

 

הגדלת המהירות בחזרה לשיוט

 

1. מנוע לכח מלא.
2. אף החזק ומנע ממנו מלהתרומם.
3. קפל מדפים, דרגה אחת בכל פעם.
4. קיזוז גס לפנים.
5. וידוא מהירות מעל K80.
6. מנוע ל-2300 סל"ד.
7. קיזוז עדין.

 

הערות

 

1. נקודת המפתח בתרגיל היא בצוע שוטף של הפעולות ושליטה בקצב הרמת האף.
2. בתחילת התרגיל יש להחזיק את האף שלא יפול, ומיד להמשיך ולהרים אף תוך קיזוז מתמשך ככל שהמהירות יורדת.
3. ככל שמהירות המטוס קטנה ישנו סבסוב בפתיחת מנוע ולהיפך.
4. הורדת המדפים גורמת לעליה רגעית בגובה ולכן יש להוריד מדפים שלב אחרי שלב ולמנוע מהאף להתרומם בעת הורדת המדפים.

 

טעויות נפוצות במיוחד בתרגול שינוי מהירות:

mistake1.jpg

1. בצוע מהוסס ולא שוטף של הפעולות. בצוע לא ברצף.
2. בזבוז זמן על דיוק בהורדת כח המנוע בתחילת התרגיל כשבאותו זמן המטוס מאבד גובה.
3. חוסר תגובה לאובדן גובה בתחילת התרגיל: בדרך כלל על רקע בצוע פעולות שלא ברצף או שלא לפי הסדר הנכון.
4. אי שמירת גובה.
5. אי שמירת כוון.
6. אי שימוש ברגל ימין בעת פתיחת מנוע בהגעה למהירות הדרושה בהקטנת מהירות.
7. תיקונים הפוכים (שימוש במנוע לתקון מהירות או בהגה גובה לתקון גובה).
8. יציאה מגבולות אזור האמונים.

 

spacer.png, 0 kB