הדפסה אזורי אמון בבית ספר לטיסה

בית ספר לטיסה מבצע את טיסות האמון של חניכיו באיזורים מיוחדים שייעודם היחידי או העקרי הוא לשמש כ"אזורי אמון". בזמן שאנחנו באיזור מסוים, כעקרון, אף כלי טייס אחר לא אמור להיות באיזור יחד איתנו – אלא אם הדבר תואם איתנו  מראש.

בכניסה לאיזור אמונים וביציאה ממנו יש לבצע סדרה של בדיקות. יש לנו סדרת בדיקות אחת לכניסה והאחרת ליציאה מהאיזור.

ככלי עזר, לסייע לנו לזכור את הפעולות, המצאתי לטובת הטייסים אותם אני מדריך, שני כלים:

  1. 1. בד"ח "ארבע אצבעות" בכניסה לאיזור.
  1. 2. בד"ח "שלוש אצבעות" ביציאה מהאזור.

כמובן שמדובר רק בשיטות לזכירת הפעולות ולא תמצאו בספר יצרן המטוס שום אזכור לבד"ח שנקרא "שלוש אצבעות" או "ארבע אצבעות". הסיבה לכך שבחרתי בשמוש באצבעות, היא שבדרך כלל האצבעות שלנו זמינות לנו גם במהלך הטיסה.

בד"ח "ארבע אצבעות" בכניסה לאיזור:

אצבע אחת: האצבע מורה על הטרנספונדר לוודא שהוא עם הקוד המתאים לאיזור.

שתי אצבעות: כמו זוג עיניים: לחפש תנועות באיזור ולוודא שאנחנו אכן לבדנו באיזור.

שלוש אצבעות: כמו הספרה שלוש שמזכירה את האות צ' = בד"ח צלב. כיון שהמראנו לא מזמן, מדובר על בד"ח שיוט – אם כבר בצענו אותו בדרך לאיזור, אין צורך לבצע שוב. אם לא בצענו – זה הזמן.

ארבע אצבעות: ארבע גבולות איזור.

 

בד"ח "שלוש אצבעות" ביציאה מהאיזור:

אצבע אחת: כמו 11, כלומר לייצב את המטוס בגובה 1,100 רגל.

שתי אצבעות: כמו זוג עיניים – לחפש את "בצרה" בעיניים ולטוס לכוון. בדרך ל"בצרה" יש לקרוא בקשר לפקח ולתאם את היציאה מהאיזור.

שלוש אצבעות: כמו הספרה שלוש שמזכירה את האות צ' = בד"ח צלב. הפעם באוריינצטיה של בד"ח לפני נחיתה.

 

spacer.png, 0 kB