רשיון טיס
הדפסה מה אפשר לעשות עם רשיון טיס פרטי

קבלת הרשיון פותחת בפני הטייס עולם חדש, שבו יש לטייס זכויות רבות והוא זוכה לאמון מצד רשויות התעופה. ה"זכויות" נוגעות לשמושים שמותר לטייס לעשות ברשיון, ואותן אפרט  מייד בהמשך המאמר. אבל לפני כן, חשוב להדגיש שהטייס גם זוכה לאמון שיש לשמור עליו מפני ניצול לרעה.

קרא עוד...
 
הדפסה מי האנשים שלומדים לטוס

מי האנשים שמעונינים ללמוד לטוס ולהיות טייסים פרטיים? שאלה מענינת. למעשה המכנה המשותף לטייסים הוא חלום והגשמתו. מדובר באוכלוסיה מפתיעה בגיוון העצום שבה.

קרא עוד...
 
הדפסה כמה עולה לטוס אחרי הרשיון

על מנת שרשיון הטיס ישאר בתוקף, התקנות דורשות מהטייסים, לטוס לפחות 10 שעות בשנתיים כדי לשמור על רשיון הטיס שלהם בתוקף. לדעתי זה לא מספיק, וצריך לטוס לפחות חצי שעה בחודש. לכל זה יש עלויות כספיות, שכדאי לדעת אותן מראש.

קרא עוד...
 
הדפסה טיסה בחו"ל עם רשיון ישראלי


במאמר זה אני סוקר את ההליכים להסבת רשיונות ישראליים לרשיונות בארה"ב וביתר מדינות העולם, עבור מי שלומד בישראל ומעונין לטוס עם מטוס זר במדינה זרה. חשוב להדגיש לפני הכל: טייס ישראלי יכול לטוס ללא צורך בשום הסבה ושום אשור נוסף, עם הרשיון הישראלי שלו בלבד, כל זמן שהוא טס על מטוס בעל רישום ישראלי.

קרא עוד...
 
הדפסה הסבת רשיון זר לרשיון ישראלי

למעשה ישראל מכירה ברשיונות זרים "על הנייר" אך בפועל, הטייס בעל הרשיון הזר, נדרש לעבור את כל המבחנים מחדש, ויש לכך משמעויות כספיות ברורות.

קרא עוד...
 
הדפסה הסבות לטייסי חיל האוויר

טייסים בוגרי קורס טיס של חיל האוויר ואשר משמשים כטייסים פעילים, יכולים לבצע הסבה לרשיונות אזרחיים, בהתאם לנהלים שנקבעו על ידי רת"א.

קרא עוד...
 
spacer.png, 0 kB