הדפסה החלק העיוני

בסך הכל מדובר על החלק הקטן יותר בתהליך כולו, ואשר גם עלותו היא אחוזים בודדים מהקורס בכללותו. אבל עדיין, כדאי לדעת בפני מה אנו עומדים.  חלק מהטייסים נהנים מהלימוד התאורטי, וחלק סובלים, בדיוק כמו שבתיכון או במקומות אחרים, חלק מאיתנו אהב ללמוד וחלק פחות. בכל מקרה, אין טעם להתחיל ללמוד לימודים תאורטיים לטייס, לפני שטסתם מספר שעות טיסה עם מדריך במסגרת קורס טיס. התחלה מוקדמת של לימודי תאוריה, תהיה לא יעילה, הואיל וחלק מהדברים יהיו "סינית" עבורכם, בעוד שמי שהתחיל בלימוד המעשי, יבין אותם בקלות מתוך התנסות אישית. על פי החוק גם אינכם זכאים לגשת לבחינות, אם לא צברתם מספר מספיק של שעות טיסותחומר הלימוד בחלק התאורטי של הקורס, מבוסס על ההנחה כי מבוצעת התנסות מעשית בטרם תחילת הלימודים התאורטיים.

נושאי הלימוד/הבחינות הם כדלקמן:

ידע טכני כללי

תקנות הטיס

שני מבחנים בנושא הכרת המטוס (אחד עם "ספר פתוח" והשני עם "ספר סגור").

מטאורולוגיה

נווטות

רדיו-טלפון.

גם את הנושאים הנ"ל, הקשורים בחלק התאורטי של הקורס,  תוכלו למצוא באתר זה. בחלק מהנושאים הרחבתי מעבר לנדרש גם בבחינות הרשוי. בנושאים אחרים התמקדתי דווקא בהיבטים המעשיים. בכל מקרהאני מזכיר שוב, שהקריאה באתר, אינה תחליף ללימוד שיטתי ומסודר של החומר. המידע שבאתר נועד להעשרה, להרחבת אופקים, ואמצעי משלים ללימוד שיטתי ולא במקומו.

 

spacer.png, 0 kB