הדפסה איך מתבצע קורס טיס

לפני שנכנס למרכיבים של החלק המעשי והעיוני, חשוב להבין קודם כל מהו המבנה הכללי של הקורס ומה ההיקף הכללי שלו. הקורס מורכב מחלק עיוני ומעשי. חלק המעשי מבוסס על הדרכה בטיסה על המטוס. המינימום החוקי הוא אמנם 40 שעות טיסה, אבל נדיר לפגוש טייסים שהצליח להשלים את הקורס בתוך 40 שעות. אם מישהו מדבר אתכם על קורס של 40 שעות, או עורך חישובי עלות המבוססים על קורס בן 40 שעות, היו חשדניים מאוד לכל מה שהוא אומר לכם. לרוב הטייסים לוקח בערך 60 שעות להשלים קורס, ולחלק בסביבות 50 שעות. כמובן שיש אנשים שזקוקים ליותר, ובדרך כלל צעירים ברוחם אך לא בגילם יזקקו ליותר שעות.

 במסגרת מסודרת של בית ספר לטיסה, במהלך הקורס מתקיימות בחינות פנימיות, באופן שכאשר הטייס מגיע לסיום קורס הטיס הוא בדרך כלל כשמאחוריו לפחות שני טיסות מבחן פנימיות ויש לו אינדיקציה ברורה לגבי חולשותיו וחוזקותיו כטייס. בסיום הקורס ישנו מבחן מסכם על ידי בוחן רת"א.

החלק התאורטי ניתן ללימוד באמצעות האינטרנט והוא יחסית החלק הזניח בקורס, גם מבחינת עלויות וגם מבחינת הזמן.

 שיעורי הטיסה מתבצעים במטוסי הדרכה בעלי מערכות היגוי כפולות (אחת למדריך ואחת לחניך). רוב הטייסים בארץ לומדים בשדה התעופה הרצליה, אשר מתאים למטרה זו במיוחד. לימוד טיסה בשדות אחרים עשוי להיות יקר יותר בפועל. הסבר על כך במאמר "שדות ללימוד טיסה".

פרק הזמן הדרוש לסיום הקורס תלוי בחניך ובזמן המוקדש על ידו לכך. מבחינה זו, זה די דומה לשאלה "כמה זמן לוקח להוציא רשיון לאוטו". מי שיקדיש לקורס שעתיים עד ארבע שעות בשבוע יסיים את הקורס בתוך שנה בדרך כלל, או קצת פחות. מי שיגיע לשדה פעמיים בשבוע, יסיים את הקורס בתוך חצי שנה. מי שישקיע שלוש טיסות אמון בשבוע, יסיים תוך 3 חודשים.

 קורס טיס מתבצע בצורה של "אחד על אחד", מול המדריך האישי. למדריך האישי תפקיד מפתח בקביעת קצב ההתקדמות: מדריך מנוסה יכול לעזור לכם לסיים את הקורס בצורה יעילה ולחסוך שעות יקרות. מדריך מנוסה יכול לחסוך לכם 10 שעות טיסה לפחות, בהשוואה למדריך פחות מנוסה, והמשמעות הכספית היא הפרש של מעל 10,000 ש"ח בעלות הקורס. זו רק אחת הסיבות שכדאי להשקיע מחשבה מעמיקה בבחירת המדריך כשיקול מרכזי לפני תחילת התהליך.

spacer.png, 0 kB