עזרים לחניכי קורס טיס
הדפסה מפת אזורי אמונים - שדה הרצליה

olimpycrings

 

 

טייסים וחניכי טיס בקורס טיס, חולקים אזורי אימון הסמוכים לשדה התעופה הרצליה. הכרת גבולות אזורי האמונים חיונית לבטיחות האימון. עם הכניסה לאזור אמונים על הטייס לבצע בד"ח הכולל בין השאר, תדריך גבולות האיזור. במהלך האמון על הטייס להישמר מגבול האיזור ולהקפיד על מרווח של קילומטר אחד מגבולות האיזור.

 

קרא עוד...
 
הדפסה קריאת NOTAM לקורס טיס אזרחי

iconלפני כל טיסה, טייס או חניך בקורס טייס חייב לבדוק עדכונים אחרונים הנוגעים לבטיחות טיסה. עדכונים אלה מפורסמים על ידי גוף מוסמך. בישראל זהו "מודיעין טיס". עדכונים אלה נקראים NOTAMותוכנ ם הוא פרסום משלים לפרסום קבע הנקרא "פמ"ת" שזה ראשי תיבות של "פרסום מידע תעופתי". כדי לפענח מברקי NOTAM צריך להכיר את מבנה המברק. המאמר הבא נכתב על ידי מר מנחם שבו, מנהל מודיעין טיס ואני מודה לו על הרשות לפרסם אותו. 

קרא עוד...
 
הדפסה סימולטורים לעזרי נווט

במסגרת קורס טיס אזרחי לרשיון טיס פרטי אנו מקבלים בין השאר הכשרה בסיסית להטסת מכשירים. הכוונה היא להטסה בתנאים של היעדר ראות וחוסר קשר עין עם הקרקע. לצורך כך כדאי להתאמן בבית לפני ההגעה לשיעור הטיסה. האמון בבית יחסוך לכם זמן באוויר וכסף. יש כמה וכמה אתרים שיש בהם סימולטורים טובים. צירפתי קישורים לאתרים שמצאתי. אם אתם נתקלים בסימולטורים און-ליין נוספים או טובים יותר, אשמח לדעת ולהוסיף גם אותם לרשימה.

קרא עוד...
 
הדפסה תכנית טיסה לחניכי קורס טיס

במסגרת קורס טיס נבצע טיסות נווט. טיסות אלה מחייבות הגשת תכנית טיסה. לצורך כך יש להגיש ל"מודיעין טיס" תכנית טיסה בפורמט קבוע. אני מצרף קובץ אקסל עם טבלה שאותה יש למלא לפי הדוגמא הקיימת, כמובן בהתאם לפרטי הטיסה הספציפית שבה מדובר. את התכנית החתומה יש לשלוח בפקס או במייל למודיעין טיס ולוודא שהתכנית הגיע ליעדה ומטופלת על ידי התורן במודיעין טיס. אין לסמוך על כך שיש O.K מהפקס או על כך שלא נתקבלה הודעת שגיאה בשיגור דואר אלקטרוני: יש לוודא באופן פוזיטיבי שמסמך הגיע ליעדו! המסמך וההסברים הם באדיבותו של מר מנחם שבו, מנהל מודיעין טיס.

 

 
הדפסה נתוני ספר מטוס ססנה 152

המטוס המומלץ בישראל, ולמעשה הפופולרי בעולם, ללימוד טיסה, הוא ססנה 152, ולכן ניתן למצוא אותו כמעט בכל בית ספר לטיסה בעולם. המטוס מתאים במיוחד לבתי ספר לטייס ולקורס טיס, הן מפאת אמינותו הגבוהה והן מפני שהוא מאפשר לימוד יעיל והתקדמות מיטבית של החניך בקורס. הטבלאות שאני מצרף במאמר זה, הן של מידע חשוב שנמצא על המכשירים שמול הטייס, והוא מרוכז כאן, בלווי ההסברים הרלבנטיים. הטבלה נמצאת בקובץ וורד שאמור לעלות די בזריזות.

קרא עוד...
 
הדפסה טבלת המרה של לחץ ברומטרי

לעיתים משדר מגדל הפיקוח את הלחץ הברומטרי במיליבר כשבמטוס שלנו מותקן מד גובה בכיול באינצ'ים ולעיתים דווקא כשאנו טסים במטוס שהכיול בו מתבצע במיליבר, המגדל יתעקש לשדר באינצ'ים. תמיד כדאי לבקש מהמגדל את הלחץ ביחידות הרלבנטיות לנו, אך כדאי גם להצטייד בטבלה עצמאית.

קרא עוד...
 
הדפסה Log Book.
בהתאם להוראות רשות התעופה האזרחית וחוקי התעופה, אנו נדרשים לנהל רישום מסודר של שעות הטיסה שלנו. לרשות הישראלית ספר מטעמה, אך בעולם הרחב מותר לטייסים לרשום את שעות הטיסה בכל פורמט ובלבד שיהיו בו כל הפרטים הרלבנטיים.
קרא עוד...
 
הדפסה טבלת נווט בגובה נמוך.

בנווט בגובה נמוך, ההתנהלות חייבת להיות שונה, הן בבחירת נקודות הזהוי וההתמצאות בשטח והן בניהול הנווט על גבי טבלה שזה תפקידה, במהלך הטיסה.

קרא עוד...
 
הדפסה שיטות לחישוב מהיר בעל פה.

מרביתנו, יש להודות על האמת, לא גאונים מתימטיים. כשאנחנו באוויר, המצב אפילו יותר גרוע, מפני שיכולת המוח לחשוב, תוך כדי טיסה, באופן כללי, יורדת פלאים. התוצאה היא שקשה מאוד לבצע חישובים תוך כדי טיסה. לכן כדאי להכיר כמה "טריקים" יעילים מאוד. 

קרא עוד...
 
הדפסה יחסי המרה.
להלן רשימת עיקר יחידות המדידה הרלבנטיות לקורס טיס, וערכי ההמרה של כל יחידה.

 

קרא עוד...
 
spacer.png, 0 kB