נווטות תאורטית
הדפסה כדור הארץ

כדי לנווט מטוס על פני כדור הארץ אין צורך להכיר את כל מבנה הגלקסיה, אבל בהחלט כדאי לדעת כמה עובדות יסוד שבסופו של דבר משפיעות על האופן שבו אנו מטיסים מטוס. במסגרת קורס טיס אזרחי נדרש המבקש לקבל רשיון טיס להציג הבנה בסיסית בלבד של מבנה כדור הארץ.

קרא עוד...
 
הדפסה מבוא לטעויות מצפן מגנטי

מצפן מגנטי שימש טייסים מאז תחילת עולם התעופה. במטוס הראשון שנבנה בעולם אומנם לא היה מצפן מגנטי (היה רק שעון זמן ומכשיר נוסף הקשור לפעולת המנוע), אך מאז ועד היום בכל מטוס בעולם, משוכלל ככל שיהיה, יש גם מצפן מגנטי וכל טייס נדרש להכיר את מבנהו, ובמיוחד את החסרונות והטעויות שהוא מייצר באופן מובנה.

קרא עוד...
 
הדפסה טעויות האצה והאטה של מצפן מגנטי

במסגרת בית הספר לטיסה וקורס טיס אזרחי נלמד להתמודד עם הרע מכל: אובדן כל המכשירים אשר הפעלת מחייבת מקור כח כלשהו. במקרה כזה תמיד יעמוד לרשותנו המצפן המגנטי הישן והטוב. כדי להשתמש בו בצורה יעילה צריך להכיר את מגרעותיו.

קרא עוד...
 
הדפסה טעויות פניה של מצפן מגנטי

במסגרת קורס טיס אזרחי, נלמד לבצע גם פניות באמצעות מצפן מגנטי, על כל אי הנוחות הכרוכה בכך, בהשוואה למצפן הג'יירו החדיש שיש לנו כיום בכל מטוס.

קרא עוד...
 
הדפסה מבוא לזמנים

זמן, בהקשר התעופתי, הוא גורם הקשור בתנועת כדור הארץ. כטייסים חשוב לנו להבין את מקור הגדרות הזמן, משום שלעיתים אנו נדרשים להטיס מטוס מאזור אחד על פני כדור הארץ לאזור אחר. בחלק מהמקרים, כוון הטיסה מנוגד לכוון סיבוב כדור הארץ ויש לכך השפעות מבחינת הגדרות הזמן והתאריך. בחלק אחר מהמקרים, הטיסה תהיה ביחד עם סיבוב כדור הארץ וגם אז יש משמעותו לסיבוב כדור הארץ ולבסיס חישוב הזמן ביעד.

קרא עוד...
 
הדפסה הגדרות סוגי הזמן

הטסת מטוס מתבצעת תמיד תוך שימת לב לזמנים: הטייס חייב להגיע לנקודות ציון מסוימות בזמנים שהוגדרו מראש, וכמובן שזמן ההגעה המשוער ליעד הוא אבן יסוד בתכנון הטיסה. כיון שתעופה היא דבר בינלאומי, גם הזמנים טעונים הסדר בינלאומי ולכן יש להכיר את המושגים המקובלים בהקשר של קביעת זמנים.

קרא עוד...
 
spacer.png, 0 kB