הדפסה דילול תערובת בטיסה

כאשר אנו טסים בגובה, בדרך כלל בגובה לחץ מעל 3,000 רגל, המנוע מתחיל להגיב למחסור היחסי בחמצן. כיון שהגורם הקובע הוא יחס החמצן/דלק במאייד, וכיון שאין לנו אפשרות להנשים את המנוע בחמצן, נוכל לשמור על היחס הרצוי על ידי הקטנת כמות הדלק: פעולת הדילול.


שתי שיטות עקריות לדילול:


1. על ידי מחוון EGT (exhaust gas temperature): אחרי הגעה לטמפרטורה המירבית, מורדים 10-15 מעלות פרנהייט מתחת לשיא, על מנת שאם יש צילינדר שמקבל פחות דלק מהאחרים, גם הוא יקבל מספיק דלק.


2. ללא EGT:


2.1 במזג אוויר מחותחת: מדללים עד ששומעים גמגום ואז מחזירים °270. למעשה כל תנועת "סיבוב"/"הברגה" של הטייס היא תנועה של °90, ולכן אנו אומרים שאנחנו מחזירים "3 סיבובים" בחזרה.


2.2 במזג אוויר רגיל: מדללים עד לשיא הסל"ד ואחר שמוצאים אותו מסובבים בחזרה להורדת 25 סל"ד כדי להבטיח שכל הצילינדרים מקבלים דלק.


spacer.png, 0 kB