מערכות דלק
הדפסה דלק תעופתי

קורס טיס אזרחי הוא מסגרת מעשית מאוד, שבה מתחכך החניך באופן טבעי בין השאר בנהלי תדלוק ובדיקות דלק. הטפול בדלק בתחום התעופה הוא "קדוש", במובן זה שהדלק נבחן פעמים רבות לפני שהוא מגיע למנוע המטוס. הדלק נבדק במזקקות ועל ידי חברת התדלוק המקבלת את הדלק למתקניה בשדה התעופה, אך מכאן ואילך ישנה "עליית מדרגה" בקפדנות. מיכלית הדלק נדגמת באופן קבוע. בנוסף, יש מיכל שקוף על גבי המיכלית, שכל הדלק עובר דרכו באופן המאפשר לראות זיהומים אם חלילה ישנם. אחרי כל אלה, הטייס מבצע בדיקות עצמאיות של הדלק במטוס. אך לפני שנעמיק בכל אלה, כדאי לדעת מהם המאפיינים העקריים של דלק וכמה מושגי יסוד בקשר אליו.

קרא עוד...
 
הדפסה מיכלי דלק תעופתיים

חשוב להכיר את מיכלי הדלק במטוס, לא רק מבחינת הקיבולת שלהם, אלא גם סוג החומר ממנו הם עשויים, הדרך בה הם מחוברים למטוס והיכולת לנתק אותם בעת הצורך.

קרא עוד...
 
הדפסה ניהול דלק בטיסה
אחד מתפקידי בית הספר לטיסה, הוא להקנות לטייס לעתיד, שיטות יעילות לניהול הדלק כאשר יש יותר ממיכל אחד במטוס, במטוסים שבהם אין אפשרות לצריכה מקבילה משני המיכלים, כפי שיש לדוגמא בססנה 152. במטוסים מתקדמים יותר, יש לענין זה משמעות רבה, כאשר צריכת הדלק על ידי מנוע המטוס, מחייבת מעבר ממיכל אחד לשני, ולעיתים גם הזנה צולבת.


קרא עוד...
 
הדפסה המאייד (קרבורטור)

עיקרון פעולת המאייד מבוסס על עקרון ונטורי (ראה הפרק על חוק ברנולי וצינור ונטורי). נוזל או גז זורמים בתא שתוכנן בקפידה יוצרים איזור של לחץ נמוך. לחץ נמוך זה משמש לשאיבת הדלק ולעירבובו באויר מה שיוצר את התערובת הדרושה לפעולת המנוע.

קרא עוד...
 
הדפסה דילול תערובת בטיסה

כאשר אנו טסים בגובה, בדרך כלל בגובה לחץ מעל 3,000 רגל, המנוע מתחיל להגיב למחסור היחסי בחמצן. כיון שהגורם הקובע הוא יחס החמצן/דלק במאייד, וכיון שאין לנו אפשרות להנשים את המנוע בחמצן, נוכל לשמור על היחס הרצוי על ידי הקטנת כמות הדלק: פעולת הדילול.

קרא עוד...
 
spacer.png, 0 kB