מכשירי טיסה
הדפסה מד מהירות.

racecar.jpg זהו המחוון החשוב ביותר בלוח השעונים שלנו, כשאנו נמצאים בטיסה שבה יש תנאי ראות. המהירות היא נשמת אפו של המטוס: אנו זקוקים למהירות כדי ליצור עלוי על הכנפיים, ולכן יש לשמור על מהירות מינמלית של המטוס, בהתאם להוראות היצרן.

קרא עוד...
 
הדפסה מד גובה.

skyscraper_1.jpg מד הגובה המותקן במטוסי ההדרכה, הוא מכשיר אנאלוגי, המודד את גובה המטוס, מעל פני הים. למעשה המכשיר מודד לחץ אטמוספרי, בהשוואה ללחץ האטמוספרי בגובה פני הים, וההשוואה מתורגמת לגובה.

קרא עוד...
 
הדפסה טייס אוטומטי
robot.jpg "טייס אוטומטי" היא מערכת המבצעת היגוי של המטוס בהתאם להגדרות שקובע הטייס. מערכות "טייס אוטומטי" יכולות לפעול במספר מישורים:
א. שמירת גובה המטוס.
ב. שמירת כוון.
ג. שמירת שיעור הנמכה/טפוס קבוע.
ד. שמירת עזר נווט או אמצעי עזר להנמכה לקראת נחיתה.
קרא עוד...
 
הדפסה מד סל"ד.

carosel.jpg מחוון זה מראה את מהירות הסיבוב של המנוע (ובראשי תיבות: סל"ד), היינו כמה סבובים לדקה מבצע גל הארכובה של המנוע. במטוסי ההדרכה שבהם אנו מתאמנים ולומדים לטוס, היחס בין סבובי המנוע לסבובי הפרופלר הוא 1:1. כלומר סל"ד המנוע הוא גם סל"ד הפרופלר.

 

 בהשוואה למכוניות, הסל"ד במנועי מטוסים נמוך יחסית, וזאת מתוך כוונה להמנע מבלאי מואץ של המנוע. במטוס מסוג ססנה 152 לדוגמא, הסל"ד המירבי המותר הוא 2500 סיבובי מנוע לדקה, והוא מסומן בקו האדום. במצב של מנוע בסרק, נצפה לראות את הסל"ד בין 600 ל-800 סיבובים לדקה.

 יש לזכור שהספרות, במד הסל"ד, רשומות כך שיש להוסיף 2 אפסים לכל מספר הרשום על מד הסל"ד. לדוגמא: 25 פירושו 2500 סל"ד. 10 פירושו 1000 סל"ד.

 

tahomere1.jpg
כאשר אנו נמצאים על הקרקע, יש לשמור שהמנוע יסתובב במהירות של 1000 סיבובים לדקה. מהירות סיבוב נמוכה מזאת עלולה לגרום ללכלוך המצתים. מהירות סיבוב גבוהה מזו, אינה רצויה מבחינת בלאי המנוע והתחממותו.

 בהמראה או נסיקה, אנו פותחים מלוא המצערת. כשהמצערת פתוחה עד הסוף על הקרקע, במצב עמידה על הבלמים, אנחנו צריכים לראות בערך 2280 – 2380 סל"ד. בזמן הניתוק/בטפוס, יש לראות 2500 סל"ד.

 בשיוט, בטיסה ישרה ואפקית, נשמור בערך 2200 עד 2300 סבובים לדקה.

 

 
spacer.png, 0 kB