מידע לטייסים
הדפסה כיצד לבחור אזניות תעופתיות

כל טייס או חניך טייס נתקל באזניות הזוועתיות שמספקים בתי הספר לטיסה לחניכים במסגרת קורס טיס אזרחי, או לטייסים השוכרים מטוסים. קשה להאשים את בתי הספר לטיסה בישראל, מפני שבעולם הרחב לא תמיד נהוג לספק אזניות: במקומות רבים בתי הספר מצפים  מהטייסים וחניכי הטיס שירכשו עבור עצמם אזניות.בכל מקרה,להלן מאמר, פרי עטו של מהנדס אלקטרוניקה וטייס בעל מספר מאות שעות, איש התעשיה האווירית, אלי שוסטרמן. במאמר סוקר אלי את הצד הטכני כמו גם את השיקולים הכלכליים בקניית אזניות. בהתאם לרוח האתר, אין במאמר התיחסות לפירמה כזאת או אחרת, אלא מובאים הפרמטרים המקצועיים, וכל אחד יוכל ליישם אותם לפי שיקוליו האישיים.

קרא עוד...
 
הדפסה תכניות טיסה לחו"ל

רשיון טיס פרטי מקנה לטייס זכות לטוס לכל מקום בעולם. בטרם הטיסה יש להגיש תכנית טיסה למודיעין טיס. כדאי להבין כיצד פועל המנגנון שמאחורי תכנית הטיסה, ואין טוב ממנהל מודיעין טיס, מנחם שבו, שהסכים לפרסם מאמר בענין זה, כדי להסביר את הנושא. כמובן שהמאמר אינו חלק מחומר הלימוד בקורס והוא לצרכי העשרה בלבד. אני מנצל את ההזדמנות להודות למנחם על פרסום המאמר באתר. המאמר מובא בקובץ PDF והוא שוקל בערך 1.4 מגה, ולכן לוקח קצת זמן עד שהוא יורד, סבלנות. קובץ ההסבר של מנחם שבו, מנהל מודיעין טיס.

 

 

 
הדפסה קליטת נתוני ATIS על ידי טייס באופן יעיל

ההבדל בין טייס טוב לטייס בינוני, נעוץ במקרים רבים במידת הנכונות של הטייס להכין "שיעורי בית" לפני הטיסה, לארגן את המטוס והציוד לקראת הטיסה, ולהכין לעצמו עזרים שיקלו עליו ויחסכו ממנו זמן ויקטינו עומס ולחץ בזמן הטיסה. אחד האמצעים הפשוטים, הוא להיות מוכן לקלוט נתונים בצורה יעילה. הסוד הוא לדעת מראש, מהו המידע שיימסר לטייס ולפי איזה סדר. בצורה כזאת הטייס קולט במהירות את המידע ולא מבזבז זמן על נסיונות חוזרים להאזין או להבין מה נאמר לו. טופס הקובע מראש מה הדברים שיימסרו בשידור ATIS, לפי איזה סדר, הוא אמצעי יעיל ביותר.

קרא עוד...
 
הדפסה תדריך הנמכה - טיסת מכשירים

טייס המתקרב לנחיתה בשדה, בכל שדה שהוא, חייב לבצע לעצמו תדריך לקראת הנחיתה. כאשר מדובר בטייס המבצע גישת מכשירים, הטייס חייב לבצע לעצמו תדריך המבוסס על נתוני גישת המכשירים הרלבנטית אותה הוא עומד לבצע, בהתאם לשידורי ה-ATIS, של השדה.

קרא עוד...
 
הדפסה הובלת חומרים מסוכנים במטוס.

פרק זה מיועד לטייסים המבצעים טיסות מטען ואינו חלק מהדרישות לקורס טיס פרטי. ניתן להוביל, ואכן מתבצעות בפועל, הובלות של חומרים מסוכנים בטיסה. עם זאת יש לפעול על בסיס כללי בטיחות מסוימים המוסדרים בחוק.

קרא עוד...
 
הדפסה מערכות דיחוס תא.
במטוסים שבהם מבצע קורס הטיס האזרחי, אין מערכת דיחוס וחומר זה אינו דרוש לבחינות. פרק זה מיועד לטייסים במטוסים מתקדמים, בגובה רב,  לרוב בטיסות לחו"ל.

 

קרא עוד...
 
הדפסה הגנה נגד התקרחות מבנה.
קיימים שני סוגים של מערכות: Anti ice – אמצעים למניעת הווצרות של התקרחות מבנה, ו-De ice – מערכות שמסייעות לסלק את הקרח שנוצר על מבנה המטוס. גם כאן, מדובר בחומר שאינו נדרש לבחינות לצורך קבלת רשיון טיס פרטי, אך הוא חשוב למי שבכוונתו לטוס במטוסים מתקדמים ולבצע טיסות לחו"ל או בגובה רב בתנאי מזג אוויר המאפשרים הווצרות קרח על גוף המטוס, תוך כדי הטיסה.
קרא עוד...
 
spacer.png, 0 kB