הדפסה איך לבחור מדריך

בחירת המדריך היא למעשה ההחלטה החשובה ביותר במהלך כל הקורס. להחלטה זו חשיבות גם במישור מידת ההצלחה שתשיגו, גם בקצב הלימוד (והמשמעות היא חסכון של כסף בעלות הקורס), גם בשאלה איזה סוג של טייסים תהיו או לאיזו רמה תגיעו וגם לחוויה הכוללת. אני ממליץ בפניכם לקרוא היטב מאמר זה, רצוי יותר מפעם אחת, ולוודא שאתם מבינים את המשמעות של הדברים.

בחירת המדריך איננה קשורה לבחירת בית הספרכל המדריכים בישראל הם עצמאיים ואינם שכירים של בית ספר כזה או אחר. יותר מכך, זו תופעה נורמלית ומקובלת בישראל שמדריך מלמד במספר "בתי ספר", כאשר כל חניך בוחר לעצמו את בית הספר. המחויבות המקצועית והאישית של המדריך היא כלפי החניך וקידומו המקצועי. אני וכל המדריכים המוכרים לי מקבלים את שכרנו  ישירות מהחניכים שלהם ואיננו מקבלים כל שכר מבית הספר עבור ההדרכה. בחירת המדריך היא יותר ענין אישי וסובייקטיב. אין מדריך אחד המתאים לכל הטייסים הפוטנציאליים, ובכל זאתכמה קווים מנחים לבחירת המדריך:

 

1.אחת התכונות החשובות אצל מדריך  טיסה, היא היכולת שלו להעביר חומר בצורה ברורה ומובנת לחניך. את זה תוכלו לראות במהלך טיסת ההיכרות שממילא תצטרכו לערוך. אני ממליץ בחום, לא לבחור/להחליט על זהות המדריך בלי לטוס איתו טיסת היכרות.

2.תכונה חשובה נוספת, היא סבלנותו ונכונותו האישית של המדריך להקדיש זמן לחניך, מחוץ לזמן הטיסה, על הקרקע, לתדריכים מפורטים, לתחקירים מדוייקים, לתשובות מפורטות לשאלות החניך. שימו לב לאופן שבו אתם מקבלים הסברים במהלך טיסת ההיכרות, סגנונו האישי של המדריך יבוא שם לידי בטוי, ותוכלו לדעת אם בקשר האישי מולכם המדריך מתאים לכם מבחינת רמת הקשב והסבלנות שיש לו כלפיכם באופן אישי.

3.התקשורת האישית בין החניך והמדריך חייבת להיות קולחת. תקשורת בעייית = התארכות מיותרת של הקורס (= עלות כספית מיותרת לחניך). טייס לעתיד חייב להרגיש נוח עם מדריך הטיסה וחייב להרגיש כי יש לו תקשורת טובה ונינוחה עם המדריך. חניך לחוץ, לא ילמד בקצב המיטבי, גם אם המדריך הוא אלוף העולם בתעופה. גם מאפיין זה ניתן לראות בקלות במהלך טיסת ההיכרות. אם המדריך מתנהג בדרך שמעוררת בכם הסתייגות, זה לא ייעלם במהלך הקורס, ואין להתעלם מכך.

4.תמיד עדיף ללמוד לטוס עם מדריך ש"ראה עולם" והועסק כטייס בנתיבים בינלאומיים או במדינות מחוץ לישראל, באופן שהוא יכול להעניק לחניך פרספקטיבה רחבה של עולם התעופה. זוהי טעות לנסות ללמוד אצל מדריך שמעולם לא עבד בחו"ל ולא מכיר את עולם התעופה לעומק. יש לברר זאת עם המדריך בשיחת הטלפון עוד לפני שתחליטו אם להפגש עם אותו מדריך.

5.חשוב מאוד שלמדריך תהיה היכרות עם טיסה במטוסים גדולים ולא רק מטוסים קלים של 2- 10 מושבים. יש לכך חשיבות בכמה מישורים. אפשר להשוות זאת לכך שלא הייתם רוצים ללמוד לתואר ראשון באוניברסיטה אצל מרצה שכל השכלתו מתמצית בתואר ראשון (גם אם הוא למד לתואר ראשון במשך 20 שנה), והייתם מעדיפים מרצה שסיים דוקטורט לפחות ובצע מחקרים שהעניקו לו ידע רחב ועומק. מעבר לכך, בסך הכל רוב עולם התעופה מבוסס על מטוסים גדולים יותר, והם אלה שתפגשו בשמיים. אתם צריכים ללמוד אצל מי שמכיר מטוסים אלה, ולא אצל מי שקרא עליהם בספרים. המדריך צריך להכיר מבפנים התנהלותם של מטוסים גדולים כדי להדריך אתכם באופן מיטבי. אל תתביישו לשאול מה המטוס הגדול ביותר שעליו מוסמך המדריך שלגביו אתם מתענינים,זו זכותכםפשוט העלו זאת כשאלה בשיחת הטלפון לפני שאתם מחליטים אם להפגש עם אותו מדריך טיסה.

6.חשוב גם ללמוד לטוס אצל מדריך שעבד בפועל כטייס מסחרי בחברות תעופה ולא רק מישהו ש"צבר" שעות והצליח איכשהו לקבל רשיון של מדריך טיסה, ואין לו בעצם ערך מוסף להציע לכם.

7.ולבסוף, החשוב ביותר: יש פער עצום בין מדריך מנוסה לבין כזה ש"יתגלח" על זקנכם. מקצוע הדרכה בתעופה מורכב מאינסוף פרטים קטנים שאין דרך אחרת אלא ללמוד אותם דרך הנסיון כמדריך.  מדריך מנוסה יזהה במהירות את החולשות והחוזקות שלכם ומנסיונו יידע איך לטפל בהם. יש לזה משמעות מעשית מאוד: גם בצד הכספי - חסכון בשעות מנוע מיותרות שתבזבזו עד שהמדריך הטירון יבין מה הוא צריך לעשות, וגם ברמת התסכול שתצברו עד שהמדריך יצליח ל"פצח" את הבעיה. במישור הכספי - ההבדל מגיע בפועל לפער של עשרות אחוזים בהיקף הקורס, בין בצועו אצל מדריך מנוסה לבין מדריך לא מנוסה. כשאני אומר "מנוסה" אני מתכוון למישהו שלזכותו יש לפחות 10 טייסים שקיבלו תחת הדרכתו האישית, מתחילת הקורס ועד סופו.

 

 אני באופן אישי, משמש כמדריך טיסה, ואשמח להדריך טייסים פוטנציאלים שלאחר טיסה איתם אתרשם שיש להם את הפוטנציאל המתאים. אנא שימו לב: אני לא עוסק בשום "טיסות רומנטיקה" או "טיסות כיף" או דברים מסוג זה. לא חלילה מתוך זלזול, אלא מתוך בחירה מקצועית. כמו כן אני לא מתחייב לקבל לקורס אצלי כל מתענין, אלא את מי שאני מתרשם שיש לו את היכולת המתאימה בלבד, לאחר בצוע טיסת היכרות איתו

המעונינים ללמוד לטוס אצלי או מי שיש להם שאלות בקשר לבחירת מדריך, מוזמנים להתקשר אלי לסלולרי 054-4456024. שאלות שאתם מעדיפים לשאול במייל אתם יכולים להפנות אלי לכתובת  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

 

spacer.png, 0 kB