הדפסה מנועי דיזל

מהפיכת מנועי הדיזל התעופתיים מקבלת תנופה משמעותית:

בעבר הכרנו מנועי בוכנה תעופתיים, שפעלו על סוגים שונים של בנזין (תעופתי) בלבד. קשיי האספקה של בנזין תעופתי מצד אחד, והזמינות של דלק סילוני מצד שני, דוחפים את החברות לחפש פתרונות למנועי בוכנה - דיזל. במנועים אלה ניתן להשתמש בדלק הסילוני, שהוא סוג הדלק הנפוץ ביותר בעולם, בשדות תעופה. ססנה היא שחקן מרכזי ביותר בתחום התעופה הכללית ולכן יש משקל רב למהלכיה. עד כה, מנועי הדיזל הותקנו במטוסי ססנה רק על ידי STC (Supplemental Type Certificate) של יצרן אוסטרי ורק כהתקנה לאחר ייצור ולא כחלק  מפס הייצור הסדרתי. כלומר, מי שרצה להתקין מנוע דיזל, היה צריך לקנות אותו בנפרד מהמטוס, לפרק את המנוע הישן, להתקין את החדש ואז לקבל אישור מיוחד שכרוך בעלויות כבדות לשמוש במטוס ה"חריג". חברת האם של ססנה הודיעה על ייצור סדרתי של דגם ססנה 182 עם מנוע דיזל, שיופעל על דלק סילוני שהוא הדיזל של המטוסים. המטוס, בעלות שצפוי לחצות את קו חצי מליון הדולרים, יצוייד במערכות אוויוניקה של Garmin ומדחף בעל פסיעה משתנה. בדגמים אחרים של מנועי דיזל הותקנו מערכות פקוד אלקטרוניות למנוע FADEC – Full Authority Digital Engine Control וצפוי שססנה תספק את המטוס עם מערכת דומה.

 cessna182

spacer.png, 0 kB