הדפסה בדיקות אחרי התנעה.

לאחר התנעת המטוס, אנו מבצעים שתי סדרות של בדיקות, הראשונה מתבצעת בעמדת החניה, לפני הזזת המטוס. הסדר השניה תתבצע תוך כדי ההסעה לקראת הנקודה שבה יתבצעו הבדיקות שלפני התיישרות והמראה.

בדיקות אחרי התנעה

 

יש להבדין בין הבדיקות שאנו מבצעים בעל פה לבין הבדיקות שלאחר מכן מבצעים/בודקים בעזרת הבד"ח הכתוב. בשלב ראשון נבצע בעל פה 5 פעולות מיידיות ברגע שהמטוס התניע:
1. סל"ד 1,000
2. וידוא לחץ שמן בתוך התחום הירוק בתוך 30 שניות מההתנעה.
3. הדלק אלטרנטור ווידוא שהאמפרמטר נכנס לתחום החיובי, ונורית האזהרה האדומה כבתה.
4. הדלק אוויוניקה/רדיו.
5. בדוק קשר פנים (כפתור ווליום קשר פנים למצב מקסימום).
 
לאחר מכן 3 פעולות נוספות, פחות דחופות:
 
1. מדפים - מעלה בשלבים, תוך בדיקת מציין הכוון, תגובת האמפרמטר ועלייה מקבילה של המדפים.
2. טרנספונדר למצב SBY.
3. אור TAXI, אם קיים במטוס, הדלק.
 
ועכשיו יש לבצע בד"ח על ידי שמוש בבד"ח שבכתב כדלקמן:
 
 
אוויוניקה / רדיו -  ON
טרנספונדר  -  SBY
מדפים -   בדיקה + השפעת אלטרנטור
מצפן מגנטי –   השוואה לג'יירו כוון ושחרור
אופק מלאכותי –   כוון
מד מהירות –   אפס
VSI –    מאופס
הכרז -   "האזור נקי – אפשר להסיע"

 


בדיקות תוך כדי הסעה

 

לפני פניית התיישרות על מסלול ההסעה – שמאל נקי/ימין נקי

 

* החזקת סטיק בהתאם לכווני רוח בהסעה

 

בדיקת מעצורים בתחילת הסעה
מצפן כוון נע בחופשיות ומגדיל/מקטין כוונים בהתאם לפניה
כדור במד החלקה עף החוצה בפניות
מטוס/מחט במד/מתאם פניה מגלגל בכוון הנכון בפניות

 

spacer.png, 0 kB